Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu

Ważność dowodu a korzystanie z konta

Koniec ważności dowodu osobistego - blokada konta

Wysłany: 22.05.2012 16:34

Witam!

Skończyła mi się 6 dni temu ważność dowodu osobistego. Wyrobienie nowego potrwa ok miesiąc, a dzisiaj zablokowano mi konto z powodu braku ważności dokumentu tożsamości (bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń). Od razu chcę zaznaczyć, że nie posiadam paszportu.

Co mam zrobić w takiej sytuacji??? Niestety przez ten czas trzeba płacić rachunki i inne opłaty, czego w tym momencie nie mogę zrobić!!


Pozdrawiam i liczę na szybkie rozwiązanie problemu

Wysłany: 23.05.2012 09:10

Witam,

W przedstawionej sytuacji do momentu wprowadzenia nowego dokumentu tożsamości korzystanie w pełni z usługi ING BankOnLine nie będzie możliwe. Dodam, iż komunikat o blokowaniu możliwości realizacji transakcji został wysłany do wszystkich użytkowników usługi w dniu 30.04.2012r.

Pozdrawiam, Iwona_S

Iwona_S edytował(a) ten post: 23.05.2012 09:10
Wysłany: 18.06.2012 15:39

Witam serdecznie Pani Iwono,

Jestem podobnej sytuacji, jak Pan powyżej. Jednak moim przypadku blokada objęła zarówno konto prywatne, z czym jestem w stanie tymczasowo się pogodzić, jak również konto firmowe. Narchunku firmowym mam środki, które miały być przeznaczone na podatek dochodowy, płatny do 20-go i VAT, płatny do 25-go, jak również na skłądkę ZUS - do 10-go następnego miesiąca.
Nie mogę wykonać powyższych przelewów, ponieważ ta funkcja jest zablokowana. Jakie rozwiązanie może mi Pani zaproponować w tej sytuacji?

Pozdrawiam,

Bartosz

Wysłany: 18.06.2012 16:08

Witam

W tej sytuacji pieniądze można wypłacić z bankomatu przy użyciu karty płatniczej i bezpośrednio uregulować zobowiązania wobec powyższych instytucji. Wypłata pieniędzy lub przelew możliwy będzie wyłącznie po aktualizacji ważnego dowodu osobistego lub paszportu.

Pozdrawiam

Joanna

Wysłany: 19.02.2013 19:08

Witam proszę o podstawę prawną na jakiej mogą Państwo zablokować bądź odmówić właścicielowi konta dostępu do środków online z powodu braku informacji o dacie ważnośi dowodu osobistego. Na podstawie jakiej ustawy mogą Państwo rządać aktualnej daty ważnośći dowodu, jeśli kilent nie zgłąsza chęci korzystania z nowych usług. Liczę na szybką odpoweidź. pozdrawiam 

Wysłany: 20.02.2013 13:35

Witam,

Konieczność aktualizacji danych nawiązuje do art. 8b ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Pozdrawiam, Iwona_S

 

Wysłany: 22.02.2013 15:23

Witam,

Ważność mojego konta kończy się 8 marca, złożyłem wniosek o wydanie nowego dowodu, jednak nie przewduję realizacji tego szybciej niż do 8 marca.

Moje pytanie:

Czy po 8 marca będę mógł wypłacać środki ze swego konta za pomocą karty płatniczej?

Czy będę mógł płacić za pomocą karty płatniczej?

 

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

Wysłany: 22.02.2013 19:38

Witam,

Koniec terminu ważności dowodu osobistego nie wpływa na zasady korzystania z karty płatniczej.

Pozdrawiam, Ewa

Wysłany: 05.03.2013 19:12

Jestem w dokładnie takiej samej sytuacji. Skończyła mi się ważność dowodu i nie mam dostępu do swoich pieniędzy.

Powołujecie się na ustawa, która rzekomo wymusza na was takie działania, a jak to jest możliwe, że na kontach w mBanku, Inteligo i Alior Sync gdzie jest podany ten sam dowód osobisty (bo innego dokumentu nie posiadam) mam pełną funkcjonalność. Czy te banki łamią prawo czy wy jesteście nadgorliwi.

Ja na waszych zasadach straciłem 200zł bo musiałem usunąć lokatę w innym banku żeby dokonać płatności, które bym wykonał z waszego konta jak wpłynęła moja wypłata. 

Czas zmienić bank na mniej "nadgorliwy".

A mam jeszcze pytanie odnośnie utraty, kradzieży dowodu osobistego. Oczywiście należy to u was zgłosić, ale czy w tym wypadku też blokujecie konto do czasu wyrobienia nowego i człowiek na miesiąc czasu zostaje bez pieniędzy?

Wysłany: 05.03.2013 20:10

Witam,

Fakt zagubienia/kradzieży dokumentu osobistego należy zgłosić w Banku. Wówczas do momentu wprowadzenia w systemie nowego, aktualnego dokumentu obsługa w serwisie ING BankOnLine, poprzez telefon czy w oddziale Banku jest ograniczona. Przy czym drugim akceptowanym przez Bank dokumentem jest paszport.

Pozdrawiam, Iwona_S

Wysłany: 05.03.2013 21:15

Proszę mi jeszcze odpowiedzieć dlaczego wasz bank powołuje sie na art. 8b ustawy z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a inne banki tego nie robią i jest pełny dostęp do wszystkich usług. Jest to poważny problem bo nie każda osoba ma paszport  i w razie utraty dowodu osobistego jest odcięta od swoich pieniędzy. Jak w takim wypadku ma płacić rachunki, raty itp?

Wysłany: 07.03.2013 15:55

Widzę, że można u was liczyć na szybką i profesjonalną odpowiedz.

Wysłany: 07.03.2013 16:41

Witam, na miesiąc przed datą wygaśnięcia dokumentu tożsamości, klient otrzymuje informacje od banku.

 

W ING Banku Śląskim nie można dokonywać transakcji / otwierać rachunków i innych produktów bankowych poprzez bankowość internetową jeżeli dokument klienta stracił ważność. Jednocześnie, dostęp do bankowości internetowej nie jest blokowany tj. klient może się zalogować i zmienić swoje dane – podać aktualny dokument tożsamości, co automatycznie skutkuje zdjęciem blokad. Nie są blokowane również transakcje spłaty kredytu oraz karty kredytowej.

 

Co do zastrzeżenia dokumentu to bank zastrzega te dokumenty klientów, które są zarejestrowane w systemie banku. Zastrzeżenie nie powoduje blokady realizacji transakcji w INGBankOnLine, a w oddziałach możliwa jest tzw. ścieżka niestandardowa obsługi takiego klienta.

Pozdrawiam, Asia

Wysłany: 27.03.2013 19:06

Witam,

oczywiście jestem klientka która dotknęły własnie restrykcje z Państwa stornyzwiazane z końcem ważno…sci D.O.Nie macie Państwo prawa stosować sankcji za to iz Klient nie wymienił dokumentu przezd upływem daty ważności. (to jakas forma dyscyoplinowania?)

Powołujecie się na zapis art. 8b który brzmi:

 

”Instytucje obowiązane stosują wobec swoich klientów środki bezpieczeństwa finansowego. Zakres stosowania jest określany na podstawie oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, zwanej dalej "oceną ryzyka", dokonanej w wyniku analizy, z uwzględnieniem w szczególności rodzaju klienta, stosunków gospodarczych, produktów lub transakcji.

Wynika z tego że ING uważa iż jego WSZYSCY Klienci  są podejrzani, groźni i robią nielegalne transakcje, nie owijając w bawełnę pierzemy brudne pieniądze i finansujemy terroryzm. 
Ustawofawca wskazuje nawet ze: Środki bezpieczeństwa finansowego są stosowane w szczególności:

1) przy zawieraniu umowy z klientem;

2) przy przeprowadzaniu transakcji z klientem, z którym instytucja obowiązana nie zawarła uprzednio umowy, której równowartość przekracza 15.000 euro, bez względu na to czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja czy kilka operacji, których okoliczności wskazują, że są one ze sobą powiązane;

3) gdy istnieje podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu bez względu na wartość transakcji, formę organizacyjną oraz rodzaj klienta;

4) gdy zachodzi wątpliwość czy otrzymane wcześniej dane, o których mowa w art. 9 są prawdziwe lub pełne.

Zachodzę w głowę czy spełniłam choć jedną z powyższych przesłanek, żebyście Państwo mięli podstawę do zastosowania artykułu na który się powołujecie?
Bo przecież ustawodawca nie mówi iż instytucje obowiązane maja obowiązkowo i bezwzględnie stosować środki bezpieczeństwa finansowego wobec wszystkich swoich klientów.
Cóż ustawodawca lubi od czasu do czasu zobowiązać obywatela do wymiany  dokumentów choć stan faktyczny i prawny nie uległ zmianie.
Nie wiem tylko czy ustawodawca ma świadomość iż ustanowienie obowiązywania daty końcowej blankietu naraża nas w oczach ING na zmianę statusu z "Klient godny zaufania" na "Klient wysokiego ryzyka".
Jako świadoma Klientka oczekuje iż Bank któremu powierzam moje pieniądze działa zgodnie z regulacjami międzynarodowymi , UE i polskimi.
Nie mniej,oczekuję również że poważna instytucja, którą obdarzyłam  zaufaniem niebędzie  stosować nadgorliwie i bezmyślnie zapisów prawa narażając mnie na problemy i poważne utrudnienia związane z codziennym funkcjonowaniem, ograniczając moją wiarygodność i płynność finansową.
Proszę o ustosunkowanie się do powyższego i wyjaśnienie co ma data ważności dowoduosobistego dotransakcji robionych przez internet gdzie identyfikacja odbywa się za pomocą loginu ihasła a mój dowód do niczego nie jest potrzebny.
Już kończąc nasuwa się taka refleksja:
Wkładacie Państwo dużo wysiłku i wydajecie ogromne środki na kampanie reklamowe a wszystko po to aby zdobyć - NASZE ZAUFANIE, to nie powinno Was dziwić iż my Klienci tez domagamy się szacunku, odrobiny zdrowego rozsądku i zaufania do nas - z Waszej strony.

Wysłany: 28.03.2013 07:34

Ja proponuje pójść moją drogą. Zlikwidowałem już prawie wszystkie usługi w ING. Konta oszczędnościowe, kartę kredytową i OFE z powodu zablokowania moich pieniędzy. ROR zlikwiduję w momencie jak firma zacznie przelewać mi wynagrodzenie na konto w innym banku (w którym podany jest cały czas stary dowód i jakość to konto funkcjonuje bez problemu).

Na dodatek wystąpiłem o odszkodowanie do banku ING za złamanie regulaminu korzystania z rachunku bankowego przez ING. Czekam właśnie na ich odpowiedź. Jeżeli mnie znowu potraktują jak zło konieczne wysyłając mi regułkową odpowiedź o art. 8b sprawę skieruję do KNF i UOKiK i oni się wypowiedzą w tej sprawie.

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, a tak właśnie postępuje banku ING blokując dostęp do własnych pieniędzy. W ustawie jest jasno napisane, że bank ma obowiązek dokonać ANALIZY klienta i jak coś zakwalifikować go do grupy ryzyka prania brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu. Pewnie bank ING nie chce tracić zasobów na dokonywanie takich analiz, więc wszystkich wrzuca do jednego wora z napisem „grupa ryzyka”.

Ja już podziękowałem za współpracę z tym bankiem.

Wysłany: 31.03.2013 20:52

Czekamy na odpowiedz!

Wysłany: 03.04.2013 12:37

Tak są właśnie traktowani klienci ING. Brak odpowiedzi na konkretne pytania Mai.

 

Wysłany: 04.04.2013 15:53

Na wstępie chciałem przeprosić za zwłokę w odpowiedzi. Tak jak wspomnieliśmy, bank jest obowiązany do stosowania wobec klientów środków bezpieczeństwa finansowego polegających na identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości. Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, środki bezpieczeństwa finansowego polegają m.in. na bieżącym aktualizowaniu posiadanych dokumentów i informacji (art. Art. 8b. ust 3. pkt 4.).

Miłosz_G edytował(a) ten post: 04.04.2013 15:53
Wysłany: 04.04.2013 18:45

 (art. Art. 8b. ust 3. pkt 4.).

3. Środki bezpieczeństwa finansowego, o których mowa w ust. 1, polegają na:

4) bieżącym monitorowaniu stosunków gospodarczych z klientem, w tym badaniu przeprowadzanych transakcji w celu zapewnienia, że przeprowadzane transakcje są zgodne z wiedzą instytucji obowiązanej o kliencie i profilu jego działalności oraz z ryzykiem, a także, w miarę możliwości, badaniu źródła pochodzenia wartości majątkowych oraz bieżącym aktualizowaniu posiadanych dokumentów i informacji.

ale odnosi się to do ust. 1 czyli:

1. Instytucje obowiązane stosują wobec swoich klientów środki bezpieczeństwa finansowego. Zakres stosowania jest określany na podstawie OCENY RYZYKA prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, zwanej dalej „OCENĄ RYZKYKA”, dokonanej W WYNIKU ANALIZY, z uwzględnieniem w szczególności rodzaju klienta, stosunków gospodarczych, produktów lub transakcji.

I mam konkretne pytanie:

Jaką analizę wykonuję ING Bank na swoich klientach?

Nie analizujecie klientów tylko wszystkich wrzucacie do wora z napisem "grupa ryzyka"

I nie odpowiedzieliście na pytania Mai tylko znowu wkleiliście regułkową odpowiedź.

egzek edytował(a) ten post: 04.04.2013 18:47