Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu

Przelew europejski

Przelew europejski, informacje do wprowadzenia, BIC, SWIFT, IBAN, przelew do Holandii, 9-cio cyfrowy numer konta.

Wysłany: 21.03.2010 14:53

Planuję wykonać przelew europejski z polskiego konta walutowego w euro (ING) na numer konta w holenderskim banku ING. Niestety jedyne informacje jakie posiadam to imię i nazwisko odbiorcy oraz 9-cio cyfrowy numer jego konta (oczywiście kwota i tytułem również). Czy na podstawie jedynie tych informacji można dokonać przelewu?

Próbowałam zamienić numer konta na IBAN poprzez stronę internetową ing.nl jednak nie przyniosło to oczekiwanych rezultatów - nadal numer jest za krótki. Kolejnym problemem jest BIC (SWIFT), korzystając z wyszukiwarki, do której link znajduje się przy polu, trudno stwierdzić, który kod będzie prawidłowy, a może jest to obojętne? Imię, nazwisko i kraj odbiorcy są mi znane, natomiast co wpisać w pole adres, czy jest on koniecznie wymagany?

Wysłany: 21.03.2010 18:19

Witam

Przelew europejski wymaga wprawadzenia rachunku w formacie IBAN (dla Holandii jest to 18 znaków łącze z literami NL na początku) oraz kodu Swift Banku Odbiorcy. Adres Odbiorcy także jest konieczny, szczególnie właśnie przy transakcjach zagranicznych.

Można oczywiście wysłać przelew bez kodu Swift, wpisując nazwe i adres Banku Odbiorcy oraz bez konieczności wpisywania rachunku w formacie IBAN korzystając z formatki zlecenie walutowe. Jednak przelew nie jest wtedy weryfikowany pod względem tych danych oraz w znacznym stopnitu zostaną zwiększone opłaty za dokonanie przelewu (40 zł za zlecenie plus po 20 zł za brak kodu Swift i IBAN)

Proponuję najlepiej kontakt z Odbiorcą przelewu, ewetualnie z Bankiem Odbiorcy w celu uzyskania tych danych.

Pozdrawiam

Łukasz

Wysłany: 21.03.2010 21:20

Nie wiedziałam, że nazwa i adres banku są aż tak ważne. Jak widać nie wystarczy sama informacja, że to holenderski ING, należy wskazać konkretny oddział. IBAN numerów holenderskich faktycznie składa się z 18 znaków, a więc na stronie banku numer konta został jednak poprawnie przekształcony. Widocznie musiałam się pomylić skoro wcześniej pojawiał mi się czerwony tekst pod polem, a teraz już nie. Serdecznie dziękuję za wyczerpujące rozwinięcie zagadnienia i również pozdrawiam.

Wysłany: 22.03.2010 17:09

Ważą sprawą jest adres Odbiorcy, czyli osoby/firmy do którego dokonywana jest płatność, ponieważ niektóre Banki dokładnie sprawdzają takie dane. Adres Banku Odbiorcy jest automatycznie wypełniany po wpisaniu kodu Swift więc nie ma konieczności jego podawania.

Pozdrawiam

Wysłany: 25.03.2010 13:20

Skontaktowałam się z odbiorcą, jako adres banku podał mi Tilburg-Spoorlaan, jako Swift INGBNL2A (Financial Plaza Amsterdam). Skąd różnica w nazwie? Dlaczego nawet miasto jest inne? Czy wpisując w zleceniu walutowym Tilburg-Spoorlaan i nie podając Swiftu przelew doszedłby prawidłowo?

Przelew wykonałam w poniedziałek o 13:25. O której odbiorca będzie miał pieniądze na koncie?

Wysłany: 26.03.2010 09:24

Różnica w nazwie miejscowości może wynikać z faktu, że Bank Obiorcy posiada jeden kod Swift dla wszystkich Oddziałów Banku tak jak ma to miejsce w Naszym Banku.

Wpisując w zleceniu walutowym nazwe oraz adres Banku, jeżeli dane będa prawidłowe to przelew także powienien zostać poprawnie przesłany, jednak zostanie wtedy pobrana dodatkowa opłata za brak kodu Swift w wysokości 20 zł.

Przelew jest udostepniany w Banku Odbiorcy po 2 dniach roboczych od momentu jego zaksięgowania (wykonany do godziny 14:00) czyli w tym przypadku w środę. Następnie kwestia zaksięgowania przelewu na rachunku Odbiorcy zależy już od Banku Odbiorcy.

Pozdrawiam

Wysłany: 15.07.2010 12:52

pomocy mam swift mam iban chce wyslac pieniadze z polskiego konta na holenderskie w tamtejszym ing ale w banku z ktorego chce wyslac pieniadze w polsce upieraja sie ze chca adres banku w holandii. W zwiazku z tym mam pytanie czy swift i iban nie wystarczy do przeprowadzenia takiego przelewu i jesli nie to skad mam wziasc adres banku ING w nl?? czy to adres mojego odzialu w leeuwarden powinienem wstawic czy tez adres siedziby w amsterdamie??

pani w okienku mowi ze po wpisaniu shifta wyskakuja dwie opcje albo amsterdam financial plaza albo bijlmnerdrees 107 ktory z nich to wlasciwy adres banku ing nl??

michal10ha edytował(a) ten post: 15.07.2010 14:12
Wysłany: 15.07.2010 15:02

Jeżeli w banku z którego wysyła Pan zlecenie, kod SWIFT nie wystarcza jako informacja identyfikacyjna skorzystać należy z danych centrali banku ING w Amsterdamie.

Dodam, iż podczas wysyłania zlecenia międzynarodowego z poziomu ING Bank OnLine kod SWIFT w zupełności wystarczy jako informacja identyfikująca bank odbiorcy.

Wysłany: 13.08.2011 11:45

Witam, chece wykonac przelew pieniedzy z rachunku walutowego w eur na rachunek holenderski ing rowniez w eur, lepiej wykonac pewnie to przelewem europejskim w euro, mam wszystkie dane nr iban i kod swit, wszystko jest ok, tylko pod data non stop pisze ze zlecenie nie moze byc wykonane z data wczesniejsza niz dzisiejsza, nie rozumiem skoro wlasnie przelew jest z data aktualna? Co zrobic, prosze o pomoc gdyz musze szybko wykonac ten przelew.

Wysłany: 13.08.2011 11:48

Sprawdź datę (w pasku zadań) po stronie własnego systemu operacyjnego. ING BankOnLine pobiera datę właśnie z systemu operacyjnego użytkownika, więc błędna data po stronie Twojego systemu operacyjnego jest powodem wspomnianego komunikatu.

Wysłany: 13.08.2011 11:55

Ja nie moge :) faktycznie mialem tam 2010 rok :P taka pierdoła....;/ przelew juz poszedl, no nic dziekuje serdecznie za pomoc :) pozdrawiam :)

Wysłany: 05.09.2011 12:20

Ja mam także problem ze swiftem. Chodzi o to że do przelewu miałem podane:

Numer referencyjny: ...
Firma: JPMC Re: NetGiro Payments AB
Bank: Nordea Bank Polska SA
Miasto: ..... Gdynia
Właściciel rachunku: JPMC Re: NetGiro Payments AB 
Kod Swift: NDEAPLP2
IBAN: PL.....

Kwota:... zł

Zrobiłem zwykły przelew  podając w/w dane z wyjątkiem kodu swift, z numerem referencyjnym też nie wiedziałem co zrobić, więc wpisałem go do tytułu przelewu.

Jak widać odbiorcą jest bank w Polsce (może pośrednik) a kwota w PLN - czy mój przelew dojdzie bez problemów ? Coś bedę musiał dopłacić ? Przelew wykonałem online - "..został zaksięgowany"

 

Kabaczek edytował(a) ten post: 05.09.2011 12:21
Wysłany: 05.09.2011 15:29

Przelew dotrze bez problemów. Nic nie będziesz musiał doplacać.

Wysłany: 06.09.2011 13:44

Witam

Jeżeli jest to przelew w PLN przy posiadaniu konta bieżacego w PLN, można skorzystać po prostu ze standardowego przelewu w PLN, chyba że walutą ma być euro, to wtedy oczywiście odpowiednio przelew europejski lub walutowy.

Pozdrawiam

Kinga_K