Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu

KARTA PŁATNICZA- PYTANIA DO WYJAŚNIENIA

wszystko o karcie płatniczej w jednym miejscu

Wysłany: 24.03.2013 05:46

Witam,

chciałabym doprecyzować kilka kwestii i oczekuje prostej jasnej odpowiedzi a nie cytowanych z procedur fragmentów tekstu.

1. Czy karta płatnicza visa paypass ubezpieczona jest także od transakcji zbliżeniowych? Tzn ktoś ukradnie mi karte i posłuży się nią zbliżeniowo to czy mając wykupione ubezpieczenie mogę otrzymać zwrot za dokonane przez złoczyńce transakcje??

2. czy karta mastercard też jest z paypassem?

3. ile max dziennie można zrobić transakcji zbliżeniowych?

4. czy jeśli nie mając ubezpieczenia, ktoś ukrednie mi karte  i wyjmie z niej 1.000zł to nie otrzymam zadnego zwrotu od banku?? dopiero otrzymałabym go gdybym w takiej sytuacji miała ubezpieczenie do karty za 2 zł/mies??

5. ubezpieczenie zapewnia zwrot środków jedynie powyżej kwoty 150Euro , a poniżej i tak nie otrzyma sie zadnego zwrotu za skradziona z konta gotówke? (mają wykupione ubezpieczenie)?

6. bedąc pełnomocnikiem do konta moge ubezpieczyc karte? bo troche to nie jasne!!!! w tym momencie z konta własciciela zciagana byłaby kwota za ubezpieczenie?

7. jeśli mam zastrzeżony dowód a otrzymałam karte do aktywacji to jak moge ją uaktywnic? dzwoniłam na infolinie aktywacji i pani powiedziała ze nie moze uaktywnic karty. nowy dowód dostane za miesiac. co od tego czasu robic???

oczekuje odpowiedzi.

pozdrawiam

mari_a

mari_a77 edytował(a) ten post: 24.03.2013 05:49
Wysłany: 25.03.2013 14:21

Witam, poniżej odpowiedzi na zadane pytania.

1. Ubezpieczenie obejmuje także transakcje wykonane w sposób zbliżeniowy.

2. Obecnie wszystkie karty płatnicze wydawane do rachunków indywidualnych są kartami zbliżeniowymi. Karta MasterCard, która także posiadała tę funkcjonalność została wycofana z naszej oferty.

3. Bank mając na uwadze ochronę środków posiadaczy kart zbliżeniowych stosuje mechanizmy zabezpieczające jak m. in. limity łącznej wartości lub ilości transakcji zbliżeniowych, zaprogramowane na każdej karcie, których wysokość nie jest znana użytkownikom kart, ani tym bardziej oszustom. Działanie takiego mechanizmu jest zależne od wielu czynników tj: typu karty, środowiska, w jakim jest dokonywana transakcja zbliżeniowa (terminal online / offline, kraj / zagranica), zachowania klientów w sposobie dokonywania płatności oraz szeregu innych czynności. Każda transakcja zbliżeniowa, która spowodowałaby przekroczenie wspomnianego limitu musi być wykonana przez włożenie karty do czytnika kart z mikroprocesorem i potwierdzona kodem PIN lub podpisem, dzięki czemu nie ma możliwości wykonywania transakcji zbliżeniowych niepotwierdzonych kodem PIN lub podpisem w nieskończoność.

Limit jednorazowej transakcji w kraju wynosi 50 zł. Po kilku transakcjach zbliżeniowych nieprzerywanych transakcją z użyciem PIN lub podpisu Bank zażąda kodu PIN. Ze względów bezpieczeństwa nie informujemy o szczegółach funkcjonowania limitów transakcji. Natomiast każdy Bank wprowadzając transakcje zbliżeniowe musi spełnić wymogi organizacji płatniczych w zakresie bezpieczeństwa.

 4. Jak w przypadku każdej innej karty płatniczej, należy  pamiętać o tym, by w sytuacji  utraty karty jak najszybciej ją zastrzec. Od tego momentu Bank tak, jak w przypadku każdej innej karty bierze pełną odpowiedzialność za wszystkie transakcje, które zostały wykonane. Odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje kartowe jest opisana w paragrafie 68 Regulaminu świadczenia przez ING Bank Śląski S.A. usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych. Zasady są takie same dla wszystkich transakcji, niezależnie czy jest dokonywana w tradycyjny sposób (stykowo) czy zbliżeniowo. Odpowiedzialność do równowartości kwoty 150 EUR ponosi klient.

Klient nie odpowiada za transakcje nieautoryzowane dokonane po zastrzeżeniu karty, chyba, że doprowadził do takiej transakcji umyślnie. Warto podkreślić fakt, że Bank rozpatruje reklamacje dotyczące odpowiedzialności klienta do 150 EUR, biorąc pod uwagę złożone przez klienta dokumenty z Policji i wyjaśnienia, kierując się dobrem klienta.

W przypadku ubezpieczenia - ochrona karty PZU - ubezpieczenie nieuprawnionego użycia karty zapewnia sumę ubezpieczenia stanowiącą równowartość w złotych 150 euro za wszystkie zdarzenia ubezpieczeniowe związane z utratą karty, zaistniałe w okresie udzielanej przez PZU SA ochrony ubezpieczeniowej.

5. Ubezpieczenie dotyczy transakcji do kwoty 150 EUR.

6. Karta wydana na imię i nazwisko pełnomocnika także może zostać ubezpieczona - przez jej posiadacza rachunku. Opłata za ubezpieczenie jest pobierana z rachunku, do którego karta została wydana.

7. Istnieje możliwość zgłoszenia w Banku paszportu jako dokumentu tożsamości, który umożliwi aktywowanie karty. Dodam, że aktywacja jest także możliwa poprzez ING BankOnLine użytkownika karty.

Pozdrawiam, Asia